Fogyasztóknak > Mire figyeljen, ha…

Mire figyeljen, ha...

Mivel sok esetben nem lehet eldönteni egyértelműen, hogy a vállalkozások felelőssége-e egy-egy fogyasztói sérelem, vagy esetleg a fogyasztóktól lenne elvárható nagyobb körültekintés, a következőkben felhívjuk a figyelmüket néhány gyakori "figyelmetlenségre", amelyek a fogyasztói tudatosság fejlesztésével könnyen elkerülhetőek.

Mire érdemes odafigyelni, ha

  • új mobilkészüléket vesz: ismerkedjen meg az egyes menüpontokkal, gyorsbillentyűkkel, funkciókkal (pl. wap, GPS, online játékok, keresők, chatfórumok) és győződjön meg, hogy nem vált szándékolatlanul online módba, amiért - ha nincs valamilyen mobilinternet előfizetése - külön díjat kell fizetnie!

  • egy ingyenes online szolgáltatást vesz igénybe: csak akkor adja meg személyes adatait, telefonszámát, nevét, ha meggyőződött arról, hogy nem egy hosszú távú elkötelezettséget jelentő, költséges előfizetésről van szó!

  • regisztrál egy honlapon, hogy letöltsön egy ingyenes csengőhangot, logot, háttérképet: mielőtt elfogadja az ajánlatot, olvassa el az ajánlat tartalmát, és ha nem ért valamit, akár mert bonyolult, akár mert idegen nyelven fogalmazták, kérdezzen vagy olvasson utána - a nem várt előfizetések elkerülése érdekében!

  • felhív egy telefonos játékot, hogy nyerjen egy egyszerűnek tűnő feladvány megoldásával: gondolja át, mit hallott, olvasott a médiában a játékba való bekerülés esélyeiről, módszereiről, és hogy valószínűnek tartja azt, hogy éppen senki nem akar a játékba kerülni önön kívül!

  • kéretlen számlalevelet kap: a számlák kiegyenlítése előtt ellenőrizze, hogy a szolgáltatás ténylegesen megtörtént-e, illetve pl. előfizetés esetében van-e arra szándéka, hogy a szolgáltatás megvalósuljon. Csak azokat a számlákat egyenlítse ki, amelyek mögött megrendelt vagy megrendelni kívánt szolgáltatások állnak!