A Gazdasági Versenyhivatal január 24-én online, angol nyelvű workshop keretében vitatja meg külföldi versenyhatóságok, illetve szakmai szervezetek képviselőivel a zöld marketingüzenetek vizsgálatának eredményeit. A workshopon a GVH szakemberei ismertetik a januárban nyilvánosságra hozott, a környezetvédelemhez kötődő állításokat vizsgáló piacelemzés megállapításait és javaslatait.

A nemzeti versenyhatóság 2024. január 11-én tette közzé a környezetvédelemhez kötődő állításokat vizsgáló piacelemzésének tanulmányát, melyben számos javaslattal élt a jogalkotó és a piaci szereplők irányába is. A piacelemzés során a hatóság szakemberei a zöld állítások elterjedtségét és a fogyasztókra, valamint a fogyasztók döntéseire gyakorolt hatásukat vizsgálták.

A GVH vizsgálói többek között arra a következtetésre jutottak, hogy sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a zöld reklámüzenetek, a fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, illetve jelentésével. Ezért a GVH többszintes, államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja a jogalkotónak.

A piackutatás minél szélesebb körű hasznosulása érdekében, továbbá a fogyasztóvédelmi jogérvényesítés zöld átállásban betöltött növekvő szerepének megvitatására a GVH „Investigating the green marketing messages – a zöld marketingüzenetek vizsgálata” címmel online, angol nyelvű workshopot szervez.

A rendezvényen részt vesznek a brit és a lengyel versenyhatóságok szakemberei ismertetve saját hatóságaik ügyeit és tapasztalatait a zöld marketingüzenetek témakörében.

Az online workshop időpontja: 2024. január 24. 9:00 óra

Jelentkezési szándékát, az adatkezelési tájékoztató elolvasását követően, az alábbi linken jelezheti: https://forms.office.com/e/BPCh7eHnzx?origin=lprLink 

A csatlakozáshoz szükséges Microsoft Teams link a regisztrált személyek számára kerül kiküldésre a rendezvényt megelőzően.