SAJTÓFŐNÖK

A Gazdasági Versenyhivatal közleménye

Bírságok megtévesztésre alkalmas hirdetésekért

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt indított eljárást a soproni Mobil Expo Kft. ésa győri Lapcom Lapkiadó és Nyomdaipari Kft. ellen, miután tudomására jutott, hogy nevezettek az általuk kiadott apróhirdetési újságokban feltehetően a fogyasztókat megtévesztő hirdetéseket tettek közzé.

A GVH versenytanácsa a mai napon megtartott tárgyaláson megállapította az alábbiakat:

A Mobil Kft három, a Lapcom Kft. egy, régiónként hetente kétszer megjelenő, jellemzően egymástól különböző hirdetésekkel megtöltött lap kiadásában érdekelt, amelyeket a "Magyar Bazár" márkanév köt össze, azon túlmenően, hogy további közös vonások is a lapok összetartozását fejezik ki.

A két Kft. 2002-2003. folyamán lapjaikban "piacvezető" apróhirdetési újságként, utóbb "piacvezető" apróhirdetési lapcsaládként hirdette magát, s ehhez hasonló tartalmú rádiós reklámsugárzás párosult. E "piacvezető" szerepet a Kft-k a fogyasztók megtévesztésére alkalmatlan módon nem tudták igazolni. Ezen állítást a GVH hivatalból lefolytatott bizonyítási eljárása sem támasztotta alá. Ezért a versenytanács megállapította a "piacvezető" kifejezés fogyasztó megtévesztésre alkalmas voltát, s a Mobil Kft-t 1,5 millió (azaz Egymillió-ötszázezer) forint, a Lapcom Kft-t pedig 500 ezer (azaz Ötszázezer) forint bírság megfizetésére kötelezte.

Budapest, 2003. 05. 21.

Dr. Polgárdy Géza sk