Megéri együttműködni a GVH-val, hiszen az érdemi együttműködés jelentős bírságkedvezményt eredményezhet

Budapest, 2024. szeptember 13. – Megtévesztette a fogyasztókat és ezért 4,8 millió forintos bírságot kapott a kőburkolatokat forgalmazó Slate Design Kft. – így döntött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslati jogáról, ezért a GVH Versenytanácsa jelentősen csökkentette a kiszabott bírságot.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) feltárta, hogy az egri székhelyű Slate Design Kft. 2018. április 16-tól a hirdetéseiben olyan nem megalapozott állításokat („A világ legvékonyabb kőburkolata”; „csak a Slate Design kőfurnér termékek alkalmasak kültéri használatra”; „Slate Design termékek rendelkeznek csak hatósági tanúsítvánnyal „; „a Slate Design termékek tűzállóak”) tett közzé az általa forgalmazott kőfurnér lemezek lényeges jellemzőivel kapcsolatban, amelyek alkalmasak voltak arra, hogy a fogyasztókat döntésükben befolyásolják.

A megtévesztő állítások alapján a fogyasztók azt gondolhatták, hogy a vállalkozás által forgalomba hozott termékek piacelsők a kőfurnér lemezek piacán vékonyság tekintetében, illetve hogy csak ezen termékek rendelkeznek hatósági bizonyítvánnyal, továbbá csak ezek a termékek alkalmasak kültéri használatra és tűzállóak is. Ezeket az állításokat a vállalkozás ugyanakkor nem tudta megfelelő módon igazolni.

Az eljárás során a cég elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslati jogáról is, így a GVH Versenytanácsa – 40%-kal mérsékelve a bírság összegét – 4,8 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. Emellett a Versenyhatóság egy jogsértő szlogen alkalmazásától el is tiltotta a céget.

A GVH ezúton is felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy a piacra lépésük és a reklámstratégiájuk megalkotása során különös gondot kell fordítaniuk arra, hogy a fogyasztóvédelmi szabályoknak megfeleljenek, és még a fogyasztói figyelem felkeltése érdekében sem alkalmazhatnak olyan állításokat, amelyeket nem tudnak megfelelő bizonyítékokkal alátámasztani. A fogyasztóvédelmi szabályok betartása valamennyi vállalkozás kötelessége, ugyanakkor a GVH figyelemmel van az adott vállalkozás pénzügyi teljesítőképességére és a bírság meghatározásánál a törvényes keretek között figyelembe veszi a kis- és középvállalkozások sajátos helyzetét, illetve indokolt esetben biztosítja a részletfizetési lehetőséget is.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/28/2023.

GVH Közszolgálati kommunikációs Iroda

További információ:

Horváth Bálint, kommunikációs vezető +36 20 238 6939

Gondolovics Katalin, sajtószóvivő +36 30 603 1170

Nyomtatható verzió PDF formátumban