A Gazdasági Versenyhivatal közleménye

A GVH bírságot szabott ki a Henkel Magyarország Kft-re a Persil Power reklámja miatt

A fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának tilalma miatt indult eljárás Henkel Magyarország Kft. ellen. A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2004. június 1-jén megállapította a vállalkozás fogyasztók megtévesztésre alkalmas magatartását, és a Henkel Kft.-t 14 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

A Gazdasági Versenyhivatal a Persil Power megnevezésű mosópor az RTL Klub, a TV2, és a VIASAT3 televíziókban összesen 397 alkalommal sugárzott két különböző reklámfilmje miatt hivatalból indított eljárást annak megállapítására, hogy a hirdetések alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére.

Az eljárás során vizsgált egyik, a "tojás+csoki+kakaó" című 15 másodperces reklámfilm fő üzeneteként az volt megállapítható, hogy a mosópor a reklámban megjelenített foltfajtákat hatékonyabban tisztítja, mint egy másik, az úgynevezett prémium kategóriába tartozó mosópor.

Külön értékelte a Versenytanács a "Randevú egy ismeretlennel" című filmben megfogalmazott állításokat. Ez a reklámfilm az általános szennyeződés eltávolítását és az anyag "fehérebbé tételét", valamint a reklámban megjelenített foltfajták "kifehérítését" ígérte.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a reklámokban megfogalmazott, fenti állításokat nem tartotta megalapozottnak, mivel az eljárás alá vont a reklámok alapüzenetét nem tudta eredményesen bizonyítani.

Budapest, 2004. 06.02.

dr. Horváth Anita Sajtófőnök