A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Booking.com B.V. vállalkozással szemben.
A GVH 2014. augusztus 25-én versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V. vállalkozással szemben. A GVH észlelte, hogy a cég tevékenysége népszerűsítésére egyes hirdetéseiben a „Garantált a LEGJOBB ár” kifejezést alkalmazza, amely kapcsán kérdéses, hogy a fogyasztók objektív képet alkothatnak-e arról, hogy más szolgáltatónál történő szállásfoglalás esetén a www.booking.com weboldalon lévő árakhoz képest hasonló vagy attól kedvezőbb árat érhetnek-e el.
Fenti magatartásával a Booking.com B.V. vállalkozás a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.) 6. § (1) bekezdésének b) pontjában foglalt tényállás megvalósításával valószínűsíthetően megsértette az Fttv. 3. § (1) bekezdésében előírt tilalmat.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a nevezett vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. Az eljárás befejezésének határideje 3 hónap, amely azonban – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-70/2014.
Budapest, 2014. szeptember 22.
Gazdasági Versenyhivatal
Információ a sajtó részére:
Gondolovics
Katalin
sajtószóvivő
cím: 1054 Budapest, V. ker. Alkotmány u.5.
levél: 1245 Budapest, 5. Pf. 1036
tel: (+36-1) 472-8902
email: sajto@gvh.hu
http://www.gvh.hu
További információk:
GVH Ügyfélszolgálata
tel: (+36-1) 472-8851
email: ugyfelszolgalat@gvh.hu
http://www.gvh.hu