Budapest, 2021. április 29. – A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Budapest Park üzemeltetője jogsértően járt el, amikor reklámjaiban nem tájékoztatta a fogyasztókat a jegyek árain felüli kezelési költségről. Mivel a cég korrigálta a megtévesztő gyakorlatot, mely első jogsértése volt, a hatóság csupán figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Budapest Parkot működtető Kultúrpark Zrt. 2019-től 2021 elejéig megtévesztette a fogyasztókat a rendezvényhelyszín koncertjeire, eseményeire szóló jegyek online értékesítése során. A Budapest Park weboldala, közösségi oldala és online hirdetései ugyanis nem tüntették fel a jegyek árát befolyásoló valamennyi tényezőt, így a fogyasztók csak a vásárlás késői fázisában ismerhették meg a fizetendő összeget.
A rendezvényhelyszín üzemeltetője együttműködött a versenyhatósággal: közvetlenül az eljárás megindítása után változtatott gyakorlatán, elismerte a jogsértést, és a jövőbeli hasonló problémák elkerülését szolgáló belső szabályzat (ún. megfelelési program) kidolgozásába kezdett. Mivel a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést és az érintett fogyasztók nem minősülnek sérülékenynek, a hatóság – együttműködésére is tekintettel – bírság kiszabása helyett figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást.
A Versenyhivatal figyelembe vette azt is, hogy a pandémia jelentősen korlátozta a cég gazdasági tevékenységét, árbevétele jelentősen elmaradt a korábbi évektől. A vállalkozás így az eljárás hatásra korrigált kereskedelmi gyakorlattal, illetve a jövőbeli hasonló jogsértéseket kiküszöbölő megfelelési program bevezetésével készülhet fel arra az időszakra, amikor ismét lehet majd rendezvényeket tartani.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/17/2020.
GVH Sajtóiroda