A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta az E.ON Energiakereskedelmi Kft. és az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. vállalásait az Otthonangyal Csoportos Biztosítás kommunikációjával kapcsolatban. A GVH jogsértést nem állapított meg az ügyben, és bírságot sem szabott ki.
A GVH azt vizsgálta, hogy a vállalkozások érzékelhető (észlelhető és érthető) módon hívták-e fel a fogyasztók figyelmét a szolgáltatás kettőségére, így
1. a vészelhárítási szolgáltatásra (ezen szolgáltatási elem keretében a biztosítás villanyszerelés, vízvezeték-szerelés, gázvezeték-szerelés és dugulás-elhárítás esetén nyújt segítséget – biztosítási időszakonként – legfeljebb három alkalommal, és legfeljebb 32.000 forint értékig, de csak vészhelyzetben – azaz nem minden háztartási meghibásodás esetén fedezi a költségeket évente 32.000 forintig háromszor, hanem további, szűkítő feltételek vannak); valamint
2. a segítségnyújtási szolgáltatásra (a szolgáltatás e része információ-átadásra és szakiparos-ajánlásra vonatkozik).
A GVH a vállalkozások vállalásai alapján kötelezettségként írta elő, hogy a társaságok
-
írásban tájékoztassák az Otthonangyal biztosításra – meghatározott időszakokban – szerződött ügyfeleket a biztosítás igénybevételének feltételeiről, azaz, hogy milyen esetekben lehetséges igényelni az Otthonangyal szolgáltatás vészelhárítási és segítségnyújtási részeit. A vállalás értelmében a vállalkozások e tájékoztatót közzéteszik a http://www.eon.hu/otthonangyal/ és a https://www.aegon.hu/eon-otthonangyal oldalon is (az írásbeli tájékoztatás pontos szövegét teljes egészében a GVH döntése tartalmazza);
-
tegyenek közzé honlapjukon a vészelhárítási helyzetek és azoknak nem minősülő egyéb, gyakran előforduló eseteiről egy legalább 3-3 példát tartalmazó listát.
A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával, e mellett a GVH az alábbi körülményeket értékelte:
-
a vállalkozások már a kötelezettségvállalási nyilatkozat megtételét megelőzően felhagytak a vizsgált kommunikációs gyakorlattal, így valószínűsíthetően a jövőben csökken az észlelt probléma ismétlődésének kockázata is;
-
a kötelezettségvállalás túlmutat a konkrét ügyön, így útmutatásul szolgálhat a versenytársak számára is kommunikációs tevékenységük alakításakor;
-
a kötelezettségek megfelelnek az ellenőrizhetőség követelményének;
-
sem a GVH, sem más hatóság nem állapított meg a versenyfelügyeleti eljárás szempontjából releváns jogsértést a két vállalkozással szemben a döntés meghozatalát megelőző öt évben.
Egy kötelezettségvállalási nyilatkozat elbírálásakor a GVH elsődleges célja a közérdek hatékony védelmének biztosítása. Kötelezettségvállalással hatékonyabban érhető el, hogy a vállalkozás összhangba hozza magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, és a döntés egyúttal iránymutatást ad más piaci szereplők számára. A GVH a döntés meghozatalakor értékeli a kötelezettségvállalás elfogadása mellett és ellen szóló körülményeket, figyelemmel az érintett piac sajátosságaira.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj/76/2015.
Budapest, 2016. július 19.
Gazdasági Versenyhivatal
Információ
a sajtó részére: |
További
információk:
|
Nyomtatható verzió PDF formátumban