Nyomtatható verzió PDF formátumban
Vj-113/2006/34.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft. és a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft. (mindkét kft. székhelye: Budapest) eljárás alá vont vállalkozások ellen fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása tárgyában indult eljárás során, nyilvános tárgyaláson meghozta az alábbi
határozatot
A Versenytanács megállapítja, hogy az eljárás alá vontak a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsítottak, amikor
-
a "Májusi Vásártér" című reklámújságban a "Hauraton Recyfix" gyeprács, az "Adria Kombi" merevfalú medence akciós árát a valóságnál kedvezőbbnek tűntették fel a 2006. IV. 26. és V. 15. közötti időszakra szólóan, illetőleg a medence tekintetében azt ígérték, hogy a "Kert szabadidő 124 oldalon" című reklám katalógusban is meghirdetésre kerülő akció keretében március 22-től július 31-ig érvényes a reklámozott ár, és
-
a "Fűtés magazin" című reklámújságban a 2006. IX. 13. és X. 16. közötti időszakra hirdetett "Tanagra" típusú kandalló tekintetében azt a látszatot keltették, mintha a reklámozott árért nemcsak a kőburkolatot, hanem a vasból készült tűzteret is megkapná a vásárló.
Az eljáró versenytanács az eljárás alá vontakat külön-külön 2.000.000-2.000.000.- Ft (kettő - kettőmillió forint) bírság megfizetésére kötelezi, amelyet a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül kell megfizetni a Gazdasági Versenyhivatal 10032000-01037557 számú bírságbevételi számlájára.
A "Kert szabadidő 124 oldalon" című reklámkatalógusban megjelent Rosy 16 háti permetező reklámról az eljáró versenytanács megállapítja, hogy az nem ütközik a versenytörvénybe.
A határozat felülvizsgálatát a kézhezvételtől számított 30 napon belül a Fővárosi Bírósághoz címzett, de a Gazdasági Versenyhivatalnál benyújtandó keresettel lehet kérni.
Indokolás
A határozat indokolás részét a Nyomtatható verzió PDF formátumban hivatkozásra kattintva érheti el.